یکی از نکات کلیدی در انتخاب گردنبند، پیدا کردن طول مناسب و دلخواه شماست. برای اینکه یک گردنبند روی گردن شما فوق العاده جلوه کند ـ فرقی نمی کند که زنجیر تنها یا همراه با مدال، مروارید و یا هر مدلی باشد ـ باید به فرم صورت و گردن و بدن خود توجه کنید و مناسب ترین سایز را پیدا کنید.

گردنبند طلا

اگر به محل نگهداری جواهراتتان مراجعه کنید، ممکن است یک یا چند گردنبند پیدا کنید که به ندرت از آن ها استفاده می کنید و یا هرگز از آن‌ها استفاده نمی کنید، باید به علت این مسأله توجه کنید. ممکن است قطعه ای باشد که دیگر دوستش ندارید، یا خریدی آنی و هوسی زودگذر که از آن خسته شده اید و شاید هدیه ای از طرف شخصی باشد که سلیقه ی شما را نمی شناسد.

دو دلیل عمده برای استفاده نکردن از آن ها وجو دارد. اول اینکه : برای لباس های همیشگی شما یا به زبان ساده تر تیپ کلی شما مناسب نیستند. دوم اینکه : آن گردنبندها به شما نمی آیند. حال می توانیم از خودمان بپرسیم چگونه از تکرار دوباره ی این اشتباه جلوگیری کنیم؟ پاسخ این است که باید به گزینه های دلخواهتان نگاه کنید تا برای انتخاب های بعدی به شما کمک کنند.

صنعت جواهرسازی برای اندازه گیری طول گردنبند ها استانداردی در نظر گرفته که بر اساس واحد طولِ اینچ است که با اعداد زوج شروع می شوند. اگرچه طول زنجیر می تواند بر اساس دلخواه مشتری یا طراح به هر اندازه ای تغییر کند.

  • ۱۴ اینچ یا گردنبند یقه ای: به صورت محکم دور گردن قرار می گیرد. برای لباس های یقه باز، یقه گرد، یقه هفتی، یقه قایقی و مدل هایی که از روی شانه ها شروع می شوند مناسب است.
  • ۱۶ اینچ یا گردنبند شال گردنی: به ناحیه ی اتصال گردن به بدن می چسبد. تقریبا برای تمام لباس ها مناسب است.
  • ۱۸ اینچ یا گردنبند شاهزاده: روی استخوان ترقوه قرار می گیرد و این مدل نیز تقریبا به تمام لباس ها می آید.
  • ۲۰ الی ۲۴ اینچ یا گردنبند متینی : میان استخوان ترقوه و سینه قرار می گیرد. هم برای لباس های کاری و رسمی مناسب است و هم برای لباس های غیر رسمی.
  • ۲۸ الی ۳۶ یا گردنبند اپرا : روی سینه و یا یک الی دو اینچ پایین تر از آن قرار می گیرد. برای لباس های یقه بسته و لباس های شب مناسب است.
  • ۳۶ الی ۴۲ اینچ یا گردنبند ریسمانی : دقیقا پایین مرکز سینه قرار می گیرد. برای لباس های بسیار شیک و رسمی و هم چنین لباس شب مناسب است.

سریعترین راهی که می توانید سایز دلخواه گردنبند خود را به دست بیاورید، اندازه گرفتن گردنبند مورد علاقه تان در حالت باز است. این گردنبند همان گزینه ای است که با گذشت زمان امتحانش را پس داده و به تجربه دریافته اید که با ظاهر عمومی شما هماهنگ است.

گردنبند

برای یک انتخاب مناسب باید به تمام بدن خود توجه کنید. شکل صورت، قفسه ی سینه، و قد شما نقش پررنگی در این انتخاب ایفا می کنند. ابتدا از گردنتان شروع کنید. هر گردنبندی در نهایت با گردن شما تماس پیدا می کند و این باعث می شود فرم گردن نقش مهمی داشته باشد. ارتفاع و پهنای گردن تعیین کننده است. برای اشخاصی با گردن بلند، تمام گردنبند ها مناسب هستند ولی برای اشخاصی که گردن کوتاه و یا پهن دارند، انتخاب ها محدود می شوند ولی همیشه به خاطر داشته باشید که در اموری که با زیبایی سر و کار دارند نمی توان قواعد کلی وضع کرد. درامور مربوط به مد و زیبایی همیشه استثنا ها نقش جریان سازی دارند.

 

برای مشاهده و خرید انواع گردنبند طلا به فروشگاه ساعتچی مراجعه کنید…

ارتفاع و پهنای گردن

گردنبند های چسبان (مدل یقه ای) روی گردن های بلند و باریک (شبیه به گردن قو) بسیار زیبا جلوه می کنند اما استفاده از آن ها ممکن است گردن کوتاه را کمی پهن و حتی کوتاه تر جلوه دهند. بهتر است اشخاصی با گردن کوتاه کم تر از گردنبند های تنگ مخصوصا مدل های پهن آن استفاده کنند. به جای آن می توانند از مدل های ۲۰ تا ۲۴ اینچی استفاده کنند که کمک می کند طول گردن بلند تر به نظر برسد. این توصیه برای افرادی که گردن آن ها پهن است نیز صدق می کند. استفاده از گردنبند کوتاه و تنگ، نگاه ها را به سمت پهنای گردن معطوف میکند، مگر اینکه آویزی زیبا توجه مخاطب از گردن را منحرف کند. برای این دسته از افراد گردنبندهای بلند و آویزدار گزینه های مناسب تری هستند.

یکی از اشتباهات رایج زنان این است که هنگام خرید گردنبند، قد خود را در نظر نمی گیرند. این مسأله قابل درک است زیرا قد متوسط یا بلند هیچ تأثیری روی خرید شما نمی گذارد (به جز اینکه گردنبند بسیار کوتاه روی اندام کشیده، به چشم نمی آید) ولی استفاده از گردنبند های بلند یا پهن برای افرادی که قد کوتاهی دارند به این مسأله دامن می زند. گزینه ی مناسب برای این افراد گردنبند هایی است که روی استخوان ترقوه قرار می گیرد.

روبروی آینه بایستید و اگر احساس می کنید گردنبندتان به شما می آید حتما از آن استفاده کنید زیرا احساس شما به خودتان مهم ترین مسأله است که حتی دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد.

فرم صورت

ملاحظه ی نهایی مربوط به حالت صورت شماست. صورت های بیضی شکل می توانند از تمامی مدل ها استفاده کنند (فراموش نکنید که فرم گردن، بدن و قد شما نیز مهم است!). برای صورت های گرد، گردنبند های بلند با یک آویز یا پلاک مناسب هستند و هم چنین گردنبند های بلند که در انتها فرم V پیدا می کنند. این افراد بهتر است از گردنبندهای گرد و تنگ استفاده نکنند، آن ها باعث می شوند صورت شما گرد تر به نظر بیاید. صورت های کشیده و مربعی بهتر است از مدل های گرد و تنگ استفاده کنند.

کمد لباس شما

گردنبند

یکی دیگر از نکات کلیدی هنگام انتخاب گردنبند، استایل و نحوه ی لباس پوشیدن عمومی شماست. مثلا برای افراد علاقه مند به لباس های یقه بسته یا اسکی، گردن بند های تنگ مناسب نیستند. زنجیر های بلند یا گردنبند های مهره دار بسیار برازنده هستند، البته اگر شما قد کوتاه و یا توپر نیستید.

نکات زیادی است که هنگام خرید یک گردنبند تازه باید به آن توجه کنید

 ما پیش تر راجع به گردن، صورت، فرم بدن و حتی کمی در رابطه با لباس ها با شما صحبت کردیم تا قادر شوید بهترین اندازه را انتخاب کنید. با وجود تمام این نکات اگر چیزی توجهتان را جلب کرد و احساس کردید می خواهید آن را داشته باشید دست به کار شوید. فقط شما قادر هستید تصمیم بگیرید که شاید یک گردنبند غیرمعمول که حتی با توصیه های پیشین سازگار نیست، ممکن است بی عیب ترین گزینه برای شما باشد.

خرید گردنبند طلا

عنوان
راهنمای انتخاب گردنبند
مقاله
راهنمای انتخاب گردنبند
خلاصه
یکی از نکات کلیدی در انتخاب گردنبند، پیدا کردن طول مناسب و دلخواه شماست. برای اینکه یک گردنبند روی گردن شما فوق العاده جلوه کند ـ فرقی نمی کند که زنجیر تنها یا همراه با مدال، مروارید و یا هر مدلی باشد ـ باید به فرم صورت و گردن و بدن خود توجه کنید و مناسب ترین سایز را پیدا کنید.
نویسنده