آموزش ست کردن گردنبند با مدل یقه ی لباس

گردنبند

هر مدل لباسی یقه ی مختص به خودش را دارد و یکی از مهم ترین نکته ها برای ست کردن گردنبند طلا با لباس، در نظر گرفتن یقه ی آن است. در این مطلب سعی داریم نکاتی ساده اما مهم و کاربردی را در این رابطه آموزش دهیم.

به طور متوسط هر خانم لااقل چندین دست لباس دارد و می تواند با به کار بردن گردنبندهای مناسب هر لباس، ظاهری منحصر به فرد و درخشان پیدا کرده تا از تکرار و روزمرگی رهایی پیدا کند.

انتخاب گردنبند با در نظر داشتن یقه لباس

هر گردنبند با یک مدل یقه بیشتر جلوه می کند. شرط لازم برای داشتن بهترین انتخاب این است که شما مدل های مختلف یقه ها را بشناسید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که مسائل مربوط به مد و زیبایی مطلق نیستند و ممکن است یک گردنبند همزمان برای چند مدل یقه مناسب باشد.

هنگام انتخاب گردنبند باید به طول و هم چنین آویز آن دقت کنید. طول های مختلف زنجیر می تواند نگاه و توجه اطرافیان را به قسمت های مختلفی از بدن جلب کند. آویز مناسب جلوه ی ظاهر شما را دو چندان می کند اما استفاده از آویز اشتباه ظاهری نامناسب به شما می بخشد.

 

انواع مدل های گردنبند طلا زنانه در ساعتچی

لباس های یقه هفت

لباس های یقه هفت توجه ها را به سمت قفسه سینه جلب می کنند؛ پس گردنبند شما هم باید همین کار را انجام دهد. پلاک گردنبند برای این یقه ها بهتر است زاویه دار و با فرم v هماهنگ باشد. هر چه قدر زاویه و فرم هفت باز تر باشد، پلاک هم باید بزرگ تر باشد. گردنبند های منحنی شکل برای این یقه ها مناسب نیستند.  طول مناسب را بر اساس محل قفسه ی سینه ی خود انتخاب کنید و در نظر بگیرید که زنجیر های بسیار بلند توجه ها را از قسمت بالایی تنه، منحرف می کند.

گردنبند طلا دست ساز
گردنبند طلا دست ساز از گالری ساعتچی

لباس یقه دکلته (صاف)

چوکر ها انتخاب بسیار مناسبی هستند و توجه را به جای شکم به سمت گردن شما منعطف می کنند. پلاک ها و آویزهای کوتاه تر نگاه را به سمت گردن و استخوان ترقوه جلب می کند و همچنین گردن شما را زیباتر جلوه می دهد. اگر می خواهید به جای گردن روی شانه هایتان تاکید کنید از گردنبند هایی با طول پرنسس (شاهزاده) استفاده کنید تا نگاه ها را به سمت شانه ی شما بکشاند.

لباس های یقه بسته

بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از گردنبند برای این لباس ها انتخاب مناسبی نیست. اگر شما هم جز این دسته افراد هستید می توانید به جای گردنبند از گوشواره استفاده کنید. در غیر این صورت،استفاده از چوکر و یا گردنیند رولباسی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

گردنبند بلند طلا زنانه
گردنبند بلند طلا زنانه از گالری ساعتچی

لباس های یقه خشتی (مربعی)

گردنبند های زاویه دار بهترین انتخاب برای لباس های یقه خشتی است. البته استفاده از پلاکی که دقیقا فرم مربع دارد کمی خفقان آور و بدون خلاقیت به نظر می رسد  و علاوه بر آن توجه ها را به سمت استخوان فک شما جلب می کند.

طول گردنبند به طول یقه ی لباس بستگی دارد. اگر پلاک دقیقا روی خط یقه قرار بگیرد ممکن است ظاهر شما آشفته به نظر بیاید.

لباس یقه دکلته (قلبی شکل)

یقه ی قلبی شکل گردن، شانه و قفسه ی سینه ی شما را به نمایش می گذارد بنابراین باید گردنبندی  انتخاب کنید که روی جلوه ی این قسمت ها تاکید داشته باشد.

گردنبند هایی که پلاک بزرگی دارند  فضای خالی بالا تنه را با شکوه و پرجلوه می سازند اما دقت داشته باشید که با انتخاب یک پلاک بسیار درشت تعادل ظاهری خود را بر هم نزنید. پلاک های منحنی با گوشه ها و زاویه های نرم به جای زاویه های تند و تیز با منحنی های یقه ی این نوع لباس تعادل ایجاد می کنند.

حتما باید طول گردنبند را هم در نظر بگیرید. پیشنهاد ما استفاده از چوکر ها یا گردنبند های سایز پرنسس است که توجه ها را به سمت قفسه ی سینه جلب می کنند.

گردننبند دو لایه دست ساز طلا
گردننبند دو لایه دست ساز طلا از گالری ساعتچی

لباس های یقه اسکی

برای این مدل یقه ها استفاده از چوکر انتخاب اشتباهی است. هیچ کسی حتی متوجه حضور آن زیر یقه ی لباس شما نمی شود. گردنبند های با طول متوسط تا بلند گزینه های مناسبی هستند و در مورد این یقه، پیشنهاد ما به شما گردنبند با سایز اپرا است. یقه اسکی توجه ها را از گردن شما منحرف می سازد پس با خیال راحت از یک گردنبند با هر آویزی که مطابق با سلیقه ی شخصی تان است استفاده کنید.

لباس های یقه گرد

با پوشیدن لباس یقه گرد یک فضای خالی وسیع بالای قفسه ی سینه ی شما ایجاد می شود. هدف شما باید پوشاندن این فضا و جلوه دادن به آن باشد. در دنیای مد معروف است که هر سایز گردنبندی به راحتی با لباس یقه گرد ست می شود.

پیشنهاد ما پلاک ها و آویز های درشت تر با فرم های منحنی است. یک گردنبند ساده ی مروارید برای این یقه انتخاب بی نظیری است.

گردنبند چوکر چرم و طلا با نگین
گردنبند چوکر چرم و طلا با نگین از گالری ساعتچی

لباس های دکمه ای با یقه ی مردانه

لباس های یقه مردانه فضای زیادی برای خودنمایی گردنبند باقی نمی گذارند. اگر گردن شما بلند است می توانید از گردنبند چوکر استفاده کنید و اگر گردن شما کوتاه است از یک گردنبند که پلاک آن بالای آخرین دکمه ی بسته قرار می گیرد استفاد کنید. پلاک هایی که به شکل حروف یا کلمه هستند برای لباس های دکمه دار بسیار مناسب هستند و بهتر است کمی پایین تر از ارتفاع شانه قرار بگیرند.

گردنبند طلا زنانه با پروانه دو رو
گردنبند طلا زنانه با پروانه دو رو از گالری ساعتچی

یقه های یک طرفه (نامتقارن)

برای لباس هایی که یقه ی آن کج است می توان از گردنبند های نامتقارن استفاده کرد و هم چنین گردنبند هایی با چند آویز که اندازه ی  آن ها متفاوت است بسیار زیبا جلوه می کنند.

اگر پیدا کردن پلاک مناسب برای شما دشوار است استفاده از چوکر ها انتخاب آسان تری است. در نظر بگیرید که یک خط صاف دور گردن شما با حالت نامتقارن یقه کنتراست مطبوعی به وجود می آورد.

عوامل دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرند عبارت است از:

  • گردنبند شما باید متناسب با مراسمی که در آن شرکت می کنید انتخاب شود مثلا گردنبند های فانتزی نباید در مناسبت های رسمی استفاده شوند.
  • ساعت و زمان روز نیز باید در انتخاب گردنبند در نظر گرفته شود. مدل های ساده تر برای استفاده در طول روز و مدل های پر تجمل برای شب ها مناسب هستند.
  • طول و ضخامت گردن شما یکی از عامل های مهم و تاثیر گذار در انتخاب گردنبند است. اگر گردن شما بسیار بلند است بهتر است از چوکر ها استفاده کنید و اگر گردن شما کوتاه است گردنبند های طول متوسط با فرم V شکل و یک پلاک براق، گردن شما را کشیده تر نشان می دهد.
  • افزودن رنگ به وسیله ی جواهرات یکی از هنرمندانه ترین بخش های آراسته بودن است. به تناسب رنگ گردنبند با لباستان اهمیت بدهید. گاهی به کار بستن رنگ های مکمل و گاهی رنگ های متضاد گزینه ی مناسبی است.
  • برای هر ست لباس بهتر است یک قطعه جواهر بیشتر به چشم بیاید. استفاده از چندین قطعه ی درخشان میزان اثرگذاری هر قطعه را کاهش می دهد.
گردنبند مروارید
گردنبند مروارید از گالری ساعتچی

در آخر اگر پیدا کردن طول دلخواه برای شما دشوار است می توانید از مدل هایی استفاده کنید که طول زنجیر آن قابل تنظیم است که امروزه در ایتالیا و آمریکا بسیار پرفروش هستند. به خاطر داشته باشید که استفاده از جواهرات اعتماد به نفس شما را بسیار افزایش می دهند.

 

 

 

عنوان
 ست کردن گردنبند
مقاله
ست کردن گردنبند
خلاصه
گردنبند شما باید متناسب با مراسمی که در آن شرکت می کنید انتخاب شود مثلا گردنبند های فانتزی نباید در مناسبت های رسمی استفاده شوند. ساعت و زمان روز نیز باید در انتخاب گردنبند در نظر گرفته شود. مدل های ساده تر برای استفاده در طول روز و مدل های پر تجمل برای شب ها مناسب هستند.
نویسنده