همه ما می دانیم که استفاده گردنبند طلا به صورت چندلایه دوباره متداول شده است؛ وقتی یک تیپ خاص در طول زمان اینقدر بین مردم تداوم و محبوبیت داشته باشد دیگر می توان به راحتی آن را کلاسیک خواند. ما فرصتی برای بیان خودمان پیدا می کنیم و این یکی از دلایلی است که ما برای آراستگی ظاهرمان به این شیوه عشق می ورزیم.

بعلاوه پوشیدن گردنبندهای متعدد در آمیزه ای از ترکیب هایی که مدام تغییر می کند به ما اجازه می دهد تا هر چه بیشتر از زیورآلات و گردنبندهای جعبه جواهرآلات مان لذت ببریم، چه کسی است که این تنوع را دوست نداشته باشد؟ با توجه به همه این نکات وقت آن رسیده که به سراغ چند نکته و راهنمایی مهم برای لایه بندی گردنبندها برویم.

گردنبند طلا چند لایه از گالری ساعتچی
گردنبند طلا چند لایه از گالری ساعتچی

تمامی مدل های گردنبند طلا زنانه در گالری ساعتچی موجود است، کلیک کنید…

۱ از طول های مختلف گردنبند استفاده کنید

با انتخاب و به کار گیری گردنبندهایی با طول متفاوت شما می توانید به «تأثیر آبشاری» دست پیدا کنید: این پدیده زیبای بصری به هر گردنبند اجازه می دهد تا در جای خود و به طور مستقل به چشم بیاید،در عین حال که ترکیب کلی گردنبندها نیز چشم نوازی خاص خود را دارا است. اگر مدل های محبوب شما چند عدد هستند و می خواهید همه آنها با هم پوشیده و دیده شوند، به طول زنجیرهاشان در یک ریتم ثابت اضافه کنید. بهترین متد ممکن آن است که از قطعه ای که درست زیر گردن قرار می گیرد شروع کنید و نحوه قرار گرفتن سایر گردنبندها را بر اساس آن تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که آویزها همواره به کلیت گردنبندها یک آراستگی پیرامونی می بخشند. اما از آنجا که آنها در قسمت پائینی بالا تنه می افتند، از آنها نمی توان به عنوان گردنبند اصلی استفاده کرد؛ در واقع وظیفه آویزها هدایت نگاه به سمت بخش اصلی ترکیب گردنبندها است.

گردنبند طلا
گردنبند طلا

یادآوری: برای داشتن راهنمایی پیرامون طول های مختلف گردنبند به مقاله دیگر ما در سایت مجله ساعتچی مراجعه کنید.

 

۲ به ترکیب دلخواه تان یک گردنبند با پلاک میله ای (Bar) اضافه کنید

این زیور ابدی (و البته همچنان روی مد) برای گردنبندهایی که نزدیک به گردن با طول ۱۲ تا ۲۰ اینچ قرار می گیرند، به عنوان خط تقسیم فوق العاده ای عمل می کند. نکته جالب توجهی که در مورد این ترکیب کلاسیک وجود دارد قابلیت هماهنگی بالای آن با جنس های مختلف گردنبند است. فرقی نمی کند که زنجیر گردنبند نقره یا طلای رزگلد باشد؛ ترکیب شما حتماً زیبا به نظر خواهد رسید.

البته روی پلاک می توان مطابق سلیقه شخصی حکاکی از طرح های تجسمی متنوع یا از جملات و حروف داشت تا خود گردنبند میله ای نیز جلوه ای دو چندان بیابد.

 

۳ به خط گردن (یا یقه) لباس تان توجه داشته باشید

خط برش یقه لباس تان را به عنوان قابی برای گردنبندهای خود در نظر داشته باشید. یقه یا خط برش گردنِ پیراهن باید همیشه با استایل زیورآلات هماهنگ باشد – نه آنکه با آنها رقابت کند. اگر خط گردن لباس باز است و بسیار پائین قرار می گیرد از خود بپرسید که رنگ و بافت لباس چگونه با مجموعه گردنبندها ارتباط برقرار می کند؟ لباس و زیورآلات شما باید رابطه شان همچون هر رابطه موفق دیگری باشد؛ به عبارت دیگر آنها باید به یک همراهی و همدلی واقعی دست پیدا کنند که در آن هر طرف، دیگری را کامل می کند.

گردنبند دولایه با آویزهای LV
گردنبند دولایه با آویزهای LV

 

۴ ترکیب هایی در تعداد فرد گردنبند را امتحان کنید

هیچ اجتماع نظر دقیقی در مورد تعداد درست گردنبند هنگام پوشیدن همزمان آنها وجود ندارد. بسیاری از افراد «قاعده سه تایی» را رعایت می کنند؛ در حالیکه برخی دیگر از افراد فقط فرد بودن گردنبندها را در نظر می گیرند و تعداد آنها برای شان مهم نیست. تجربه نشان داده که ترکیب های سه یا پنج تایی گردنبند جلوه بیشتری دارند و به همین نسبت محبوب ترند. البته موارد دیگری نیز همچون رابطه بین اشکال پلاک گردنبند، استایل، طول زنجیر گردنبند و … در انتخاب تعداد مناسب گردنبند تأثیرگذار است.

 

۵ با فلزات متضاد بازی کنید

زمانی ایده ترکیب زیورآلات با رنگ های فلزی متضاد اشتباه به نظر می رسید. اما این روزها دیگر نمی توان از این راهنمای کلاسیک استفاده چندانی کرد. بسیاری از جذاب ترین تیپ های گردنبند با ترکیب استایل های مختلف گردنبند (که در وزن، رنگ، فلز، شکل پلاک، سنگ، بافت و حتی قیمت تفاوت دارند) به دست می آید. در واقع می توان همه چیز را مانند یک بوم خالی نقاشی در نظر گرفت که آماده است مطابق آنچه در نظر شماست رنگ آمیزی گردد.

گردنبند طلا زنانه
گردنبند طلا زنانه

 

۶ استایل های مختلف گردنبند را با هم ترکیب کنید:

در این قسمت به ذکر چند ترکیب نمونه می پردازیم. اصلی که بایستی همیشه به یاد داشته باشید آن است که نیمی از لذت لایه بندی در کنار هم چیدن استایل های مختلف و متضاد است.

برای نمونه به مروارید های کلاسیک یا سنگ های قیمتی فکر کنید که در گردنبندهایی با موتیف ها و شکل های هندسی امروزی قرار داده شده اند. گزینه های موجود برای انتخاب زنجیر گردنبند با وزن و طراحی متفاوت را نیز نبایستی فراموش کرد: زنجیر مهره دار، ریسمان، رولو، ونیزی، ماری شکل، گندمی و … انتخاب زنجیرها به این روش نه تنها استایل ظاهری تان را خاص و متمایز می سازد بلکه کمک می کند تا گردنبندها در هم گره نیز نخورند.

حالا به یک ترکیب فرضی دیگر نگاهی می اندازیم: گردنبند قلبی با حاشیه باریک و گردنبندِ بی نهایت، در کم ترین طول، گردنبند کلید با نگین های الماس و گردنبند پلاکِ نام، در طول متوسط، آویزی با یک قلب کوچک بر پلاک، در بلندترین طول. بدین ترتیب ما یک جفت گردنبند کوتاه، یک جفت گردنبند متوسط، و یک تک گردنبند بلند خواهیم داشت (روی هم رفته ۵ گردنبند) که همگی آنها پلاک های شان با یکدیگر متفاوت است.

نهایتاً این نمونه لایه بندی گردبندها نیز جالب توجه است: گردنبند بیضوی الماس کوچک در طول کوتاه، گردنبند کلید آویز با نگین الماس و گردنبند پرستوی الماس کوچک در طول متوسط. در اینجا نیز تعداد فردی از گردنبدها را داریم (۳ عدد) که یکی از آنها کوتاه و دوتای دیگر متوسط هستند،با پلاک متفاوت.

به موارد بالا تفاوت جنس و طراحی دانه های زنجیر گردنبند را نیز می توان اضافه کرد.

گردنبند طلا طرح اسلیمی از گالری ساعتچی
گردنبند طلا طرح اسلیمی از گالری ساعتچی

 

۷ خود را محدود به قانون ها نکنید

با در نظر داشتن تمامی نکاتی که در بالا ذکر کردیم، وقتی نوبت به لایه بندی گردنبندها می رسد هیچ قانون سخت و محکمی وجود ندارد که بخواهد مو به مو رعایت گردد. چند قانونی محدودی نیز که موجودند برای شما آماده شکسته شدن هستند! پس تنها به استایلی که عاشقش شده اید فکر کنید و بس.