گوشواره، یکی از قدیمی‌ترین رسوم شناخته شده است چراکه می‌توان با مراجعه به منابع تاریخی و هنری به قدمت آن پی برد.

در گذشته‌ی نه چندان دور گوشواره‌ها چندان مدل‌های متنوعی نداشتند و به شکل‌های معمول میخی و آویزهای ساده وجود داشتند. اما امروزه گوشواره‌ها به اشکال متنوع و برای جاهای مختلفی از گوش استفاده می‌شوند.

با شکل و شمایل همیشگی گوشواره که حتما آشنایی کافی را دارید و اگر قصد خرید یک گوشواره ساده را داشته باشید ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا انتخابی باب میلتان داشته باشد و در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم به سبک‌های کمتر روتین گوشواره بپردازیم.

انتخاب یک گوشواره‌ی معمولی ساده است، از میان مدل‌های آویز یا میخی، نگین‌دار یا بی‌نگین یکی را انتخاب می‌کنید و با توجه به بودجه‌تان به سراغ کالای مورد نظرتان می‌روید.

این روزها بازار گوشواره‌های لنگه به لنگه بسیار داغ است برای مثال گوشواره طلا طرح هندسی را ببینید، این گوشواره با وجود آنکه از شباهت در رنگ و سنگ‌ها برخوردار است، لنگه‌های متفاوتی دارد. البته تمام گوشواره‌های لنگه به لنگه تا این حد از شباهت نیز برخوردار نیستند.شما می‌توانید یک لنگه گوشواره آویز دار سورمه‌ای را با یک لنگه گوشواره به شکل گوی آبی استفاده کنید، اهمیتی به نظرات دیگران ندهید و اگر از نظر خودتان به هم می‌آیند کافیست.

برخی گوشواره‌ها اصلا شبیه شکلی که از گوشواره تصور می‌کنید نیستند، گوشواره زنانه طرح قلب را مشاهده کنید، پشتی گوشواره خود بخشی از دیزان آن است و شکلی متفاوت از این نوع زیورآلات ایجاد کرده است.

امروزه حتی مدل‌هایی از گوشواره وجود دارد که نیاز به سوراخ کردن گوش ندارند و دور گوش فرد را گرفته و می‌مانند. نمونه‌ی این مدل گوشواره را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید:

گوشواره طلا

یکی دیگر از سبک‌های جدیدی که در استفاده از گوشواره به تازگی زیاد دیده می‌شود، سوراخ کردن لاله‌ی گوش از چند ناحیه و استفاده از گوشواره‌های متعدد است.گوشواره طلا زنانه طرح چشم‌نظر می‌تواند یکی از چند گوشواره‌ای باشد که روی لاله گوش شما قرار می‌گیرد. نحوه انتخاب این گوشواره‌ها چندان سخت نیست، شما باید مدل‌های سبک و میخی انتخاب کنید که سطح زیادی را اشغال نکنند و زمانی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند به هم گیر نکنند. از نمونه گوش‌های مزین شده به تعداد زیاد گوشواره شکل زیر است:

خرید گوشواره

اگر در موتورهای جستجو به دنبال مدل‌های جدید گوشواره‌ها بگردید، با مدل‌های آویز جذابی مواجه خواهید شد. مدل‌های جدید گوشواره‌های آویز، ابعاد بزرگی دارند اما قطعا از وزن بالایی برخوردار نیستند که باعث آسیب رساندن به لاله‌ی گوش شوند، عکس‌های زیر نمونه‌ای از انواع این گوشواره‌های جدید هستند:

گوشواره

در میان بازیگران و افراد مشهور سراسر دنیا، افراد زیادی هستند که در رویدادهای مهم، از گوشواره‌های متفاوت و خاص استفاده می‌کنند.

ایوانکا ترامپ، دختر زیبای رییس جمهور آمریکا یکی از افراد مشهور یا به اصطلاح سلبریتی‌ای است که از گوشواره‌های خاص استفاده می‌کند. عکس زیر نمونه‌ای از این نوع پوشش وی است:

گوشواره طلا ارزان

در مجلات مد و فشن نیز استایل‌هایی که برای متفاوت شدن از گوشواره‌های بزرگ استفاده کرده‌اند، زیاد به چشم می‌خورد.

عکس زیر نمونه‌ای از روی جلد مجله‌ی مشهور ووگ (VOGUE) است که از گوشواره بزرگ و نامتعارف استفاده کرده است:

گوشواره ساعتچی

گوشواره‌ی طلا زنانه با سکه نقره‌ را ببینید، شکل خاص این گوشواره می‌تواند به شما در ایجاد یک استایل متفاوت کمک کند. سکه‌ی نقره‌ی آویز به این گوشواره باعث شده این کار تلفیقی از سنت و مدرنیته باشد.

نخ و سوزن را در نظر بگیرید، حال تصور کنید می‌خواهید نخ و سوزن از سوراخ گوشتان رد کنید! این مدل دیگری از انواع مدل‌های جدید گوشواره‌هاست. گوشواره زنانه طرح چهار پر ونکلیف یکی از انواع این نوع گوشواره‌های نخ و سوزنی است. البته این مدل گوشواره برای استفاده روزمره نبوده و بیشتر مناسب مراسم‌های رسمی و نیمه رسمی است.

عنوان
گوشواره های طلا
مقاله
گوشواره های طلا
خلاصه
برخی گوشواره‌ها اصلا شبیه شکلی که از گوشواره تصور می‌کنید نیستند، گوشواره زنانه طرح قلب را مشاهده کنید، پشتی گوشواره خود بخشی از دیزان آن است و شکلی متفاوت از این نوع زیورآلات ایجاد کرده است.
نویسنده