نکاتی پیرامون استفاده همزمان حلقه و انگشتر ازدواج

حلقه و پشت حلقه
حلقه و پشت حلقه

بسیاری از زنان شیفته به دست کردن «پشت حلقه» ای زیبا در کنار حلقه اصلی خود هستند. ترکیب قرار گیری حلقه و انگشتر بر انگشتِ حلقه،مسلماً جذابیت و جلوه دوچندانی را پدید می آورد. برخی دیگر نیز به استفاده همزمان حلقه نامزدی و حلقه ازدواج شان علاقه مند هستند. با این وجود، برای گروه قابل توجهی از خانم ها و نوعروسان،انداختن دو حلقه بر یک انگشت می تواند اذیت کننده و حتی آزارنده باشد؛مثلا کسانی که سبک زندگی بسیار فعال و پویایی دارند و دائما درگیر انجام کارهای روزانه هستند.

اما آیا راه حل مناسبی برای این گروه اخیر وجود دارد؟ بعلاوه خانم های علاقه مند به ست های دوگانه چگونه می توانند برای خود ترکیب منحصر به فردتری را تدارک ببینند؟ در این مطلب ما چهار نکته آموزنده (و البته ساده) را درخصوص انتخاب و ست کردن «حلقه و پشت حلقه» آماده کرده ایم تا شما بتوانید هر چه بهتر از زیبایی آنها برخودار گردید.

توجه به ماهیت حلقه و پشت حلقه

پیش از آنکه به ذکر موردی نکات مان بپردازیم، لازم است که توضیحی کلی را در مورد تمامی انواع حلقه و پشت حلقه در نظر گرفت. منظور از «حلقه» همان حلقه یادبودی است که در هنگام بسته شدن پیمان عقد هدیه می شود و به نوعی زیور اصلی زندگی زناشویی محسوب می گردد. به همین علت نیز همیشه به عنوان پایه برای سایر انگشترها قرار می گیرد.

«پشت حلقه» اغلب انگشتری نگین دار است که در هنگام ازدواج به عروس هدیه می شود و بیشتر برای آراستگی و استحکام بیشتر پیوند اوست. به همین علت به آن «انگشتر ازدواج» نیز گفته می شود و همیشه در پشتِ حلقه اصلی پوشیده می شود.

 انتخاب ست حلقه ها

ست 5 تایی انگشتر دیوید یورمن
ست ۵ تایی انگشتر دیوید یورمن

اگر شما با ایده پوشیدن دو حلقه یا انگشتر جداگانه بر یک انگشت واحد راحت نیستید و عدم ارتباط و هماهنگی چیزها شما را اذیت می کند، ست های انگشتر ازدواج چندتکه را در نظر داشته باشید: در این ست ها حلقه نامزدی و انگشتر ازدواج کاملاً با یک تم واحد، از فلز و سنگ های قیمتی مشابه، با هدف تکمیل یکدیگر فراهم شده اند،حتی حلقه داماد نیز با ست هماهنگ شده و به طور کلی تمامی قطعات انگشتری همبسته یکدیگر هستند.

البته ست های انگشتری نیز هستند که از دو انگشتر متمایز تشکیل شده اند، در مقابل ست های دیگری که آنقدر شبیه هم ساخته می شوند که هیچکس جز خود فرد نمی فهمد دو انگشتر جدا از هم را پوشیده است! اگر شما حلقه ازدواج بسیار خاص و کم نظیری را دارید و به دنبال یک انگشتر پشت حلقه ای زیبا برای آن هستید، می توایند به زیورآلات سازی های شاخص شهرتان مراجعه نمائید تا آنها هماهنگی موردنظر را به وجود بیاورند.

 به یاد داشته باشید که انگشتر پشت حلقه حتی اگر با حلقه نامرتبط باشد، همواره باید بتواند به جلوه آن چیزی اضافه و به نوعی زیبایی آن را تکمیل کند. اما اگر پشت حلقه با تضادش از آراستگی کلی دست شما بکاهد باید از انتخاب آن صرف نظر کرد.

 

حلقه نامزدی را بر انگشت های مختلف امتحان کنید:

با وجود آنکه محل همیشگی قرارگیری حلقه نامزدی و انگشتر ازدواج بر انگشت چهارم دست چپ است؛ ضرورتاً نیازی نیست که حتی بعد از انجام مراسم عروسی باز هم آنها را بر همان دست بپوشید. مطابق سلیقه خود حلقه و پشت حلقه را بر انگشتان مختلف دست جا به جا کنید تا به بهترین حالت ممکن در هنگام دیده شدن شان دست یابید. قطعاً جا به جا کردن حلقه و پشت حلقه به دست راست نیز مشکلی را در پی ندارد؛ تنها چیزی که بایستی به آن توجه داشته باشید تفاوت های اندازه ای انگشتان است.

خرید اینترنتی حلقه طلا

 

انگشتر پشت حلقه ای را برای مناسبت های خاص و ویژه در نظر بگیرید:

بسیاری از زنان حتی پوشیدن هر روزه خود حلقه ازدواج را نیز گرفتاری بزرگی می بییند؛ حالا به چنین دغدغه مهمی پوشیدن انگشتر پشت حلقه را نیز اضافه کنید. حتی اگر نگرانی بابت خراب شدن انگشتر را نیز کنار بگذاریم، گیر کردن دائمی شیارها و یا تزئینات مدل های آجدار انگشتر به این طرف و آن طرف مسأله را به یک دردسر واقعی بدل می کند.

راه حل ساده و مناسب آن است که در زندگی روزانه و امور مربوط به آن تنها از حلقه استفاده نمائیم و متعاقباً پوشیدن انگشتر پشت حلقه ای را به مناسبت های خاص و ویژه موکول کنیم. البته این موضوع از توجیه زیبایی شناسانه نیز برخودار است؛ چراکه انگشتر پشت حلقه با جزئیات و تزئینات بسیار بیشتری، به صورت پیچیده طراحی می شود و متناسب با این موضوع معمولاً از ظاهر تجملاتی و کلاسیک مجلسی برخوردار است. در نتیجه شاید بهتر باشد که به شکل روزانه تنها حلقه را بپوشیم و درخشش و برق پشت حلقه را برای مهمانی های مجلل که برای همه چیز نیاز به جلوه بیشتری است حفظ نمائیم.

 

یادآوری: برخی از خانم ها انگشتر ازدواج شان را بوسیله زنجیری از گردن می آویزند و بر انگشت حلقه شان تنها حلقه نامزدی را نگه می دارند. یک راه حل ساده دیگر هم آن است که از ابتدا انگشتر حلقه و پشت حلقه را بسیار ساده بگیریم!

انگشتر ار کالکشن نگین دار گالری ساعتچی
انگشتر ار کالکشن نگین دار گالری ساعتچی

می توان از حلقه نامزدی برای سالگردها استفاده نکرد:

از نظر عرفی در ترتیب پوشیدن حلقه و پشت حلقه، حلقه عقد بایستی اولین انگشتری باشد که بر دست پوشیده می شود و روی آن دیگر انگشترها (پشت حلقه / ازدواج) قرار گیرد. توضیح این ترتیب خاص به این صورت می باشد: انگشتر حلقه از آن جهت که نشان دهنده پیمان زناشویی است، نزدیک ترین جایگاه را نیز نسبت به قلب اشغال می کند و سایر انگشترها و حلقه ها که کارکرد تزئینی تر دارند در مراتب بعدی قرار می گیرند.

 

با در نظر داشتن این نکته، هنگام برگزاری سالگرد ازدواج تان شاید بهتر باشد که حلقه را به کلی در آورده و آن را در جای امنی در خانه بگذارید. بدین ترتیب شما به انگشتر ازدواج تان (پشت حلقه) اجازه می دهید تا موعد درخشش و جلوه گری ویژه خود را تجربه کند و این بار به تنهایی شکوه خود را به دیگران بنماید. در سالگرد ازدواج زمانی بایستی به همان ترکیب همیشگی (ست حلقه و پشت حلقه) رجوع کرد که انگشتر ازدواج به علت طراحی خاصِ ست، به تنهایی بر دست کمی عجیب به نظر برسد و صرفاً همراه با مکملش زیبایی داشته باشد.