گوشواره طلا یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌های خانم‌ها در مهمانی و مجالس است و انتخاب یک جفت گوشواره مناسب، مکمل خوبی برای لباس و ایجاد تمایز ظاهری منحصر به فرد به شمار می‌رود. حتما شما هم در میان گوشواره‌ها یکی دو مورد را از سایر مدل‌ها بیشتر می‌پسندید ولی باید توجه داشته باشید که لزوما مدل گوشواره مورد علاقه‌تان برای همه لباس‌ها و موقعیت‌های مختلف مناسب نیست.

یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌ها برای انتخاب، گوشواره تست کردن آن با هر لباس جدید است. ولی ایجاد یک کلکسیون بزرگ از مدل‌های مختلف گوشواره برای ست کردن آن پیش از هر مناسبت یا مهمانی برای خیلی از افراد مقدور نیست. به همین دلیل در این پست قصد داریم درباره روش‌های سریع برای انتخاب بهترین گوشواره در موقعیت‌های مختلف مثل دورهمی دوستانه، مهمانی رسمی شام و.. صحبت کنیم. اگر می‌خواهید با خرید طلا و گوشواره‌ای زیبا در هر مجلسی بدرخشید، با ما همراه باشید.

برای خرید گوشواره طلا باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید طلا و جواهرات همیشه با ملاحظاتی همراه است. به ویژه اگر قصد دارید خرید اینترنتی انجام دهید. پیش از اینکه تصمیم نهایی خود را برای خرید طلا بگیرید، از خودتان بپرسید:

  • با این گوشواره‌ها چطور به نظر می‌رسم؟
  • آیا ویژگی‌های ظاهری چهره من را برجسته‌تر می‌کند؟
  • به صورت و چشمانم درخشندگی بیشتری می‌بخشد؟
  • با فرم چهره و صورتم تناسب دارد؟

اگر نظر دادن در موارد بالا برای‌تان سخت است از یک دوست صادق یا همراه‌تان مشورت بخواهید. گوشواره طلا و جواهر  مناسب روی ویژگی‌های ظاهری چهره و فرم صورت‌تان تاثیر می‌گذارد. اگر صورتی لاغر دارید، گوشواره‌هایی با فرم گرد و دایره‌ای را انتخاب کنید. برای صورت‌های گرد، گوشواره های آویز بلند یا حلقه‌ای مناسب هستند. همین طور برای صورت‌های مربعی شکل یا پهن از گوشواره طلا بزرگ استفاده کنید تا ویژگی‌های چهره‌تان به تعادل برسد. اگر برای خرید طلا و گوشواره دلخواه‌تان تردید دارد، مدل بیضی یا بادامی شکل را انتخاب کنید، این سبک گوشواره به اکثر چهره‌ها می‌آید.

گوشواره طلا در انواع مدل‌ها و سبک‌های گوناگون طراحی و ساخته می‌شود، در تصویر زیر برخی از مدل‌ها آورده شده‌اند. ردیف اول تصویر  به سبک‌های مختلف گوشواره از نظر شکل قفل و قرارگیری آن در گوش و ردیف دوم به طراحی ظاهری گوشواره (از سمت راست: آویز معلق، آویز ساده، آویز به شکل اشک، گوشواره چند شاخه‌ای و حلقه‌ای) اختصاص دارد.

خرید گوشواره

می‌خواهید با گوشواره طلا زیباتر دیده شوید؟ نکته جالب توجه این است که حتی وضعیت پوست شما می‌تواند روی زیباتر دیده شدن‌تان اثر بگذارد. به عنوان مثال؛ افرادی با پوست‌های جوان و صاف بهتر است از گوشواره‌های ظریف و کوچک استفاده کنند تا زیبایی چهره طبیعی‌شان دو چندان شود. ولی برای خانم‌های میانسال استفاده از گوشواره‌های پرزرق و برق با بافت‌های برجسته پیشنهاد می‌شود. زیرا این مدل گوشواره تمرکز را از روی وضعیت پوست منحرف کرده و  چهره شما را زیباتر نشان می‌دهد.

نحوه ست کردن گوشواره طلا و جواهر با لباس

برای انتخاب گوشواره یک قاعده کلی و ساده وجود دارد. کافی است مطمئن شوید که گوشواره، لباس و سایر لوازم جانبی (اکسسوری) که انتخاب کرده‌اید از نظر رنگ، جنس، مدل و مناسبت استفاده، با هم هماهنگ هستند. طبیعتا یک گوشواره فانتزی که با لباس جین ست می‌کنید و برای دورهمی دوستانه می‌پوشید برای مهمانی رسمی شام مناسب نیست. به ویژه در هنگام خرید اینترنتی گوشواره که امتحان بررسی آن از نظر هماهنگی با فرم چهره امکان‌پذیر نیست، دانستن نکات کلیدی و تکنیک‌های انتخاب آسان بسیار راه گشا است. در ادامه کاربرد هر یک از گوشواره‌ها بر اساس نوع و مناسبت آورده شده است.

گوشواره طلا

گوشواره میخی (Stud Earing)

گوشواره میخی معمولا کوچک و ظریف است و می‌توانید آن را در مدل‌های مختلف از طریق خرید اینترنتی یا حضوری تهیه کنید. اکثر افراد از گوشواره طلا میخی برای محیط‌های رسمی که دارای قوانین خاص است مانند محیط کار، استفاده می‌کنند. با این وجود یک جفت گوشواره الماس میخی را می‌توان با لباس جین یا مشکی به سادگی ست کرد و یکی از پرکاربردترین انواع گوشواره‌ به شمار می‌رود.

گوشواره زنانه

خرید طلا و گوشواره حلقه‌ای (Hoop Earing)

گوشواره حلقه‌ای در شکل‌های بیضی و دایره موجود است ولی اگر طرفدار فرم‌های کلاسیک هستید، برای خرید طلا از نمونه‌های زاویه‌دار آن به شکل مثلث و مستطیل تو در تو استفاده کنید. از گوشواره‌های حلقه‌ای ساده و تزئین شده با سنگ‌های قیمتی  می‌توان برای موقعیت‌های نسبتا رسمی یا همراه با تیپ اسپرت استفاده کرد. برخی از نمونه‌های این گوشواره برای موقعیت‌های رسمی مناسب هستند ولی طبیعتا یک گوشواره حلقه‌ای بزرگ و فانتزی برای یک مهمانی رسمی چندان مناسب نیست.

خرید طلا

خرید طلا و گوشواره چند شاخه (Chandelier Earing)

اگر قصد شما از خرید طلا و گوشواره، شرکت در یک مهمانی رسمی و مجلسی باشکوه است، گوشواره چند شاخه را انتخاب کنید. در این گوشواره اغلب از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی درخشان استفاده می‌شود و با لباس مجلسی بسیار زیبا و برازنده است.

خرید اینترنتی طلا

گوشواره آویز (Dangle Earing)

محل اتصال گوشواره آویز دقیقا زیر نرمی لاله گوش است و تا کناره‌های صورت‌تان آویزان باقی می‌ماند. این گوشواره اغلب همراه با سنگ یا بافت‌های خاص طراحی می‌شود. به دلیل تنوع بالا، گوشواره آویز را  می‌توانید در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف خریداری کنید. گوشواره آویز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در موقعیت‌های رسمی و مهمانی‌های دورهمی است.

سخن آخر درباره خرید گوشواره طلا

برای خرید طلا و جواهر علاوه بر زیبایی باید به کاربرد آن دقت کنید. برای مهمانی‌های رسمی و مجلس عروسی بهتر است با توجه به فرم چهره و صورت خود از گوشواره طلا آویز یا شاخه‌ای استفاده کنید. دختران جوان برای مهمانی‌های دورهمی می‌توانند از نمونه‌های متنوع گوشواره زاویه دار یا حلقه‌ای تو در تو کلاسیک استفاده کنند. یک گوشواره حلقه‌ای بزرگ اگر با طرح و رنگ بندی لباس‌تان هماهنگ باشد، قطعا چهره‌ای شاداب و زیبا از شما به نمایش می‌گذارد. خانم‌های جا افتاده برای درخشیدن در مجالس بهتر است، گوشواره‌های پر زرق و برق و شاخه‌ای بزرگ را با لباس‌شان ست کنند.