برای خانم هایی که مجبور به استفاده از عینک هستند یا دلخواه از فریم های بدون نمره استفاده می کنند همیشه سوالی وجود دارد؛ آنها می خواهند بدانند که همراه با عینک چه زیورآلاتی را می شود استفاده کرد یا به عبارت دیگر چگونه با عینک می توان خود را آراست؟ جواب این سوالات البته مانند هر حوزه دیگر دنیای مد بیشتر از هر راهنما و نشانه ای به خود شما و سلیقه شخصی تان بستگی دارد.

معیارهای کلی و عمومی به شما اجازه می دهند تا سطحی تضمین شده را برای ظاهرتان همراه با عینک فراهم کنید؛ اما آنها لازم الاجرا نیستند و البته همیشه موارد قاعده شکن و نا متعارف هستند که در نهایت به چشم می آیند. در مقاله حاضر ما به معرفی این قواعد می پردازیم تا شما از این پس راهنمای مناسبی را برای استفاده زیورآلات همراه با عینک در اختیار داشته باشید.

برای انتخاب زیور مناسب پیش از هر چیز بایستی به نوع عینک خود توجه داشته باشید. ما در اینجا چهار مدل کلی عینک را ذکر کرده ایم. در ذیل هر دسته زیورآلات خاصی جهت استفاده قرار می گیرند.

۱ فریم های بزرگ:

فریم های بزرگ عینک معمولاً با دو مدل گوشواره بسیار جالب توجه می شوند:

الف) گوشواره های بلند: گوشواره های طرح درختی با آویزهای متعدد خوشه ای (با نام گوشواره چند شاخه) و گوشواره های تک آویز بلند (فلزی یا پارچه ای – توری) در کنار عینک های فریم بزرگ جلوه خاص و زیبایی پیدا می کنند.

ب) گوشواره های درشت نگین دار: دیگر مدل گوشواره که در کنار عینک های فریم بزرگ از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است گوشواره مدل گل گوشی هستند که در ابعاد بزرگ، با نگین درشت و در طرح های هندسی خاص تهیه شده اند.توجه کنید که هر چقدر نگین گوشواره درخشان تر و بزرگ تر باشد ست ایجاد شده همراه عینک چشم ربا تر خواهد بود.

فریم های بزرگ عینک و گوشواره

اما در زمینه گردنبندها می توان گفت که با فریم های بزرگ اغلب گردنبند هایی در سایزهای گلوبند تا چوکر (یا نهایتاً پرنسسی) استفاده می شود. این انتخاب، تمرکزِ نگاه بیشتری را برای فریم بزرگ عینک به وجود می آورد و موجب می گردد گردنبند مانند قابی مضاعف حدود قاب عینک را دوباره در بر بگیرد.

فریم های بزرگ عینک و گردنبند

البته در مواردی گردنبندهای بلند (در سایزهای ضیافتی یا اپرا) نیز همراه عینک های قاب بزرگ پوشیده می شوند. در این حالت گردنبندها معمولاً به صورت مجموعه چندتایی بوده و یک گردنبند کوتاه تر وظیفه جلوگیری از ایجاد پرش و گم گشتگی نگاه را به عهده می گیرد. بدین ترتیب به چشم آمدن عینک با یک عنصر برجسته دیگر تشدید نمی شود؛ به عکس هر کدام از این عناصر سهم متناسب خود را هنگام دیده شدن پیدا می کنند.

در نظر داشته باشید که در انتخاب زیور مناسب جنس فریم عینک شما نیز حائز اهمیت است: بهتر است که با فریم های پلاستیکی (سلولزی – نایلونی)، گوشواره ها و گردنبندهای فلزی (طلا، نقره و سایر فلزات) و با فریم های فلزی، گوشواره ها و گردنبندهای نگین دار (مروارید، سنگ های قیمتی و …) یا پارچه ای استفاده گردد.

۲ فریم های فانتزی و طرح دار:

این فریم ها اغلب دارای ارزش استایلی خاص خود هستند. به همین علت بایستی تلاش شود که این وجه خاص فریم به شکل هر چه بهتر و کامل تری به چشم بیاید. از این رو پوشیدن زیورآلات ساده همراه این فریم ها چندان انتخاب خوبی به نظر نمی رسد؛ به عکس بایستی زیورآلاتی استفاده شود که خود کمی نامتعارف تر از حد معمول هستند و استایل و جلوه متمایز و خاص خود را دارند.

به طور مثال می توان از گوشواره های درشت بدل استفاده کرد. همچنین گوشواره های فلزی بزرگ و درخشنده که از طراحی خاصی نیز برخوردار هستند هماهنگی خارق العاده ای را با این فریم ها رقم می زنند. گوشواره های حلقه ای بسیار پهن نیز از آنجا که به تنهایی قادر به جذب نگاه ها به سمت خود هستند ترکیب بسیار چشم نوازی را پدید می آورند.

برای انتخاب گردنبندها نیز بایستی همین دستورالعمل را در ذهن داشت: یعنی بایستی بیش از هر چیز بر بیشتر جلوه کردن تمایز گردنبند و کشیده شدن نگاه ها به خاص بودن آن دقت داشت. پس گلوبندهای فلزی و پر جزئیات یا گردنبندهایی با بافت پهن و قطور دانه های زنجیر می توانند گزینه های مناسبی باشند. همچنین گردنبندهایی با نگین درشت و سنگ نیز ترکیب های زیبایی را پدید می آورند.

تنها به یاد داشته باشید که اگر این فریم ها را انتخاب کرده اید قصد شما به بیشتر دیده شدن بوده است؛ در انتخاب هر زیور بر این موضوع پافشاری کنید تا اثرگذاری آن تشدید گردد. خواهید دید که چنین تیپ و استایلی برای یک مهمانی شبانه، یک گردش دوستانه یا یک سفر توریستی به گزینه ای غیر قابل چشم پوشی بدل می شود و نگاه ها در هر لحظه بر شما خواهد بود. البته مشخص است که این استایل برای محیط های دانشگاهی، کاری و اداری کارکرد چندانی ندارد.

۳ فریم های گربه ای:

English فریم های گربه ای عینک

فریم های گربه ای نوع خاصی از فریم های فانتزی هستند که در چند دهه اخیر جای خود را به عنوان یک دسته اصلی از فریم های عینک باز کرده اند. به همین ترتیب می توان گفت که قواعدی که در مورد فریم های فانتزی به کار برده می شوند، می توانند به صورت جزئی تر در مورد فریم های گربه ای نیز به کار گرفته شوند.

البته رعایت تناسب خاص فریم های گربه ای همچنان ضروری است. این موضوع را به ویژه بایستی هنگام انتخاب سایز گردنبند و گوشواره در نظر داشت. اما به طور کلی می توان گفت که گردنبندها و دستبندهای رنگی، درشت و خاص (که نگاه را به سوی خود جذب می کنند)، همراه این فریم ها ترکیبی برازنده و خواستنی را به وجود می آورند.

از ست های بدل، سنگ یا مهره دار دستبند و گردنبند نیز می توان استفاده کرد. همچنین گوشواره های رنگی با نگین های درشت نیز ست بی نظیری را می سازند.

 ۴ فریم های اداری و دانشجویی:

دسته آخر فریم های عینک، فریم های اداری هستند. احتمالاً شما نیز با آنها بیشتر از سایر گونه های فریم عینک آشنایی داشته باشید. آنها به نوعی از همه متداول تر هستند. در مورد دسته آخر بایستی در نظر داشته باشید که انتخاب ست بیشتر منوط به شخصیت و حس درونی شما است. در این زمینه طیف وسیعی از زیورآلات قابلیت به کار برده شدن دارند و به همین ترتیب نقش سلیقه شخصی شما بیشتر از سایر موارد برجسته می شود.

سر زدن به سایت اینترنتی ما به نشانی saatchico.com را فراموش نکنید؛ حالا که قواعد ست کردن زیورآلات با انواع عینک را یاد گرفته اید حتماً انتخاب زیورآلات آسان تر از قبل است!

عنوان
خرید ریورآلات متناسب با عینک
مقاله
خرید ریورآلات متناسب با عینک
خلاصه
برای خانم هایی که مجبور به استفاده از عینک هستند یا دلخواه از فریم های بدون نمره استفاده می کنند همیشه سوالی وجود دارد؛ آنها می خواهند بدانند که همراه با عینک چه زیورآلاتی را می شود استفاده کرد یا به عبارت دیگر چگونه با عینک می توان خود را آراست؟ جواب این سوالات البته مانند هر حوزه دیگر دنیای مد بیشتر از هر راهنما و نشانه ای به خود شما و سلیقه شخصی تان بستگی دارد.
نویسنده