چشم روشنی ِ نوزاد، رسمی قدیمی و جهانی

به دنیا آمدن فرزندان تازه در هر خانواده‌ای، شادی و دلگرمی به ارمغان می‌آورد. با ورود نوزادان و بزرگتر شدن خانواده همه به تکاپوی تهیه وسایل و مایحتاج خانواده می‌افتند. مهمانی‌های زیادی به افتخار فرزند تازه داده می‌شود و همه پاقدمش را جشن می‌گیرند.

در گوشه و کنار دنیا رسم‌های زیادی برای خوشامدگویی به کوچکترین عضو خانواده وجود دارد. مسیحیان نوزاد را به کلیسا می‌برند و با شستشو در آب مقدس، او را غسل تعمید می‌دهند تا “مسیحی” شود، در بعضی از قسمت‌های کشورمان رسم گل‌غلتان وجود دارد یعنی نوزاد را در گلبرگ‌های گل محمدی می‌پیچند و… خیلی از خانواده‌ها برای جلوگیری از چشم زخم (اعتقادی که هنوز در گوشه و کنار دنیا دیده می‌شود) برای کودک پلاکی تهیه می‌کنند که در آن آیه‌های مختلف قرآن نقش بسته و بر پارچه قنداق کودک نصب می کنند. یکی از رسم‌های خوب ما ایرانی‌ها در این مواقع بردن “چشم روشنی” است. چشم روشنی هدیه‌ای است به مناسبت ورود نوزاد به دنیا. بعضی از ما برای چشم روشنی وسایل مختلف نوزاد مثل پتوی دستباف، اسباب بازی و یا وسایل مختلف سرویس را می‌بریم اما خانواده درجه یک و نزدیکان معمولا برای این مناسبت طلا انتخاب می‌کنند.

زیورآلات طلا هم ارزشمند هستند و هم زیبا. در گالری ساعتچی هم می‌توانید گزینه‌های مختلفی را با توجه به جنسیت و سن و سال نوزاد برای هدیه دادن بررسی و آنلاین تهیه کنید. در این مطلب با هم از چند و چون هدیه دادن طلا به نوزادان می‌خوانیم.

چه چیزی بخریم؟ چطور انتخاب کنیم؟

اگر از حساسیت‌های جسمی نوزادی که برایش چشم روشنی طلا هدیه می‌برید مطمئن نیستید، بهتر است ریسک نکنید و زیورآلاتی را که مستقیم با پوستش تماس دارند انتخاب نکنید. در گالری ساعتچی پستانک‌ها و سنجاق سینه‌های زیادی از جنس طلا هستند. این سنجاق در قسمتی که لباس وصل می‌شود با وجود عدم ایجاد حساسیت پوستی برای نوزاد، ارزشمند و زیبا محسوب می‌شود. طرح‌های مختلف این سنجاق سینه‌های ۱۸ عیار، دست شما را حسابی برای انتخاب باز می‌گذارند. از ماشین های زرد و شاد برای پسر بچه‌ها تا فرشته‌های آواز خوان برای دخترها (البته شاید شما به تفکیک هدیه دخترها و پسرها اعتقادی نداشته باشید که در این صورت هم دستتان حسابی باز خواهد بود!). ساخت این سنجاق سینه‌ها با اندازه متوسط دو و نیم سانتی‌متر، حدود سه الی هفت روز کار می‌برد و بعد از آن می‌توانید هرجا که بخواهید با ارسال رایگان و فاکتور رسمی تحویلشان بگیرید.

درخشش طلا دور مچ تازه‌ترین عضو خانواده

یکی از دیگر هدیه‌های خوب و ارزشمند طلا برای نوزاد تازه رسیده شما می‌تواند دستبند طلا باشد. دستبندهای طلای گالری ساعتچی با طرح‌های مختلف از ماهی و گل چهارپر تا چشم نظر و کفشدوزک، روی دست جدیدترین عضو خانواده شما خوش می‌درخشند. برای خریدن این دستبندها کافی است صفحه محصولات کودک وب سایت ما را باز کنید و از بین ده‌ها طرح مختلف، آنی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. با امکان پرداخت آنلاین و ساخت سه الی چهار روزه و تحویل در محل، خرید هدیه برای نوزاد هیچوقت از این آسان‎‌تر نبوده! دستبندهای طلای ساعتچی هم به صورت تمام طلا و هم ترکیب طلا و بند  بافت موجود هستند که در دستبندهای بافت شما می‌توانید رنگ پلاک و دستبند را طبق سلیقه شخصی‌تان تغییر دهید. یکی از دیگر ویژگی‌های خوب دستبندهای بافت و طلا این است که طول بافت قابل تغییر است و با توجه به مچ نوزاد می‌توانید یکی از اندازه‌های ۱۲ تا ۱۶ سانتی‌متر سفارش بدهید و بعد از سفارش هم با بندهای کوچکش آن را تنگ یا گشاد کنید. این دستبندها با ضمانت طلای ۱۸ عیار به فروش می‌رسند و همراه با فاکتور رسمی، رایگان ارسال می‌شوند.

گردنبندهای طلای ساعتچی، ارزشمند و ماندگار برای نوزاد کوچک

به غیر از دستبند و سنجاق سینه، گردنبند هم یکی از دیگر گزینه‌های مناسب برای هدیه دادن به نوزاد تازه رسیده است. دوباره باید توجه داشته باشید که وقت خرید گردنبند؛ حتما حواستان به حساسیت‌های پوستی نوزاد  باشد یا از پدر و مادرش در این باره اطمینان حاصل کنید. حالا با خیال راحت صفحه کودک را باز کنید و از بین ده‌ها گردنبند که خیلی از آن‌ها آماده ارسال هستند طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. سنگ اوپال دوست دارید یا پلاک رنگیطرح چشم نظر یا گل؟ هر کدام از این طرح‌ها با حدود سه الی هفت روز زمان تحویل، بسته‌بندی مخصوص هدیه ساعتچی و ضمانت طلای ۱۸ عیار دارند. در نظر داشته باشید که وزن و قیمت این گردنبندها با زنجیرشان محاسبه می‌شود.

گردنبند طلا نوزاد کودک

بچه‌ها معمولا چون کنجکاو و بازیگوش هستند، ممکن است دستبندها و گردنبندهای طلا را کثیف و حتی پاره کنند. شاید به نظرتان تمیز کردن طلا کار ساده‌ای باشد اما این ماده حساس و قیمتی را باید با روش‌های مخصوص تمیز کرد. روش‌های مختلفی برای تمیز کردن طلا هست که بیشترشان در خانه به راحتی قابل انجام هستند. قبل از تمیز کردن طلا توجه داشته باشید که آن را با سیم ظرفشویی یا اسکاچ‌های زبر تحت هیچ شرایطی تمیز نکنید. یک دستمال ابری یا پارچه‌ای را می‌توانید با ترکیب رقیق شده مایع ظرفشویی آغشته کنید و به آرامی روی طلا بکشید، یا با یک مسواک نرم که به ترکیب آب و خمیر دندان آغشته کنید و خیلی خیلی آرام روی طلا بکشید و بعد با یک دستمال مرطوب و نرم آثار خمیر دندان را از روی آن پاک کنید.