هر انگشتر به یک مدل دست می آید. با توجه به همین موضوع در این مطلب به ترسیم خطوط راهنمای لازم در این زمینه پرداخته ایم. البته باید توجه کرد که نکات حاضر تنها می توانند در انتخاب شکل و اندازه انگشتر یاری بخش باشند؛ موارد دیگری نظیر استایل شخصی، سبک زندگی و همچنین علائق و گرایشات پوششی به همان اندازه با اهمیت هستند و مسلماً بایستی در انتخاب هر زیوری لحاظ گردند. پس حتی برای تفریح هم که شده مدل های دیگر انگشتر را امتحان کنید! تا مطمئن شوید که همان مدل انگشتری را انتخاب می کنید که بیشتر از همه به شما می آید.

 

مدل های گوناگون انگشتر طلا در گالری ساعتچی

در نهایت باید گفت که توجه داشتن به صحیح ترین قطع و طراحی انگشتر می تواند جلوه متمایز و بدیعی را به دستان شما ببخشد؛ بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تا برای هر انگشت منحصر به فردتان (کوتاه یا بلند، چاق یا لاغر، پهن یا کشیده، …) برازنده ترین و متناسب ترین انگشتر را از لحاظ شکل و اندازه انتخاب کنید.

از یک منظر انتخاب انگشتر درست برای انگشت ها بسیار شبیه انتخاب کفش مناسب برای پاها است. اما وقتی نوبت به خرید انگشتر رسیده است (چه در خرید متداول سالیانه و چه به مناسبتی ویژه مانند جشن عروسی یا نامزدی) احتمالاً خیلی سریع متوجه شده اید که هر انگشتری به همان اندازه ای که پشت ویترین خودنمایی می کند، بر انگشت شما زیبا به نظر نخواهد رسید.

به هیچ وجه از این مسأله ناراحت نباشید؛ خوشبختانه با کمی راهنمایی دیگر نیازی به صرف ساعت ها وقت برای امتحان انگشتر های مختلفِ پشت ویترین جواهرفروشی ها نخواهد بود: حتماً انگشتری وجود دارد که بر جنبه های شکیل دستان شما تأکید می کند و ویژگی هایی که دوست ندارید را می پوشاند؛ شما مشخصات این انگشتر را از قبل در ذهن خود آماده خواهید داشت و دیگر به دنبال یافتن آن به رویکرد حذف گزینه روی نمی آورید.

اگر می خواهید آشکارا به خرید زیور بپردازید یا آنکه عزیزان تان را به دور از چشم آنها شگفت زده نمائید، از این فرمول برای برداشتن گامی بزرگ به سمت انتخاب انگشتری که از لحاظ شکل و اندازه مناسب انگشت فرد موردنظرتان (یا خودتان) است استفاده نمائید:

طول انگشت × پهنای انگشت + شکل انگشتر + مدل انگشتر = مناسب ترین گزینه

انگشتر طلا 

وقتی به انگشتر های مختلف نگاه می کنید:

۱ – بیش از هر چیز به طول و پهنای انگشت خود – در کنار اندازه کلی دست تان توجه داشته باشید. اینها مهم ترین عوامل هستند.

۲ – بعد از آن می توانید به: اندازه و شکل سنگ نگین و همچنین قطر و مدل خود انگشتر دقت نمائید.

۳ – در مرحله نهایی شکل و طول معمول ناخن هایتان را در نظر بگیرید؛ اینکه آنها را معمولاً بلند می گذارید یا کوتاه می کنید، مانیکور شده هستند یا برش خورده؟ ناخن های بلند ظاهر انگشت های شما را بلندتر می نماید، پس در واقع آنها نیز بایستی به نوعی در معادله بالا حساب شوند.

انگشت های بلند

تقریباً تمامی انگشترها به انگشت های بلند و باریک می آیند؛ اگر شما جزء این دسته از افراد هستید تنها چند نکته ساده زیر را به یاد داشته باشید:

– سنگ هایی با سنگ گرد و تراش پرنسسی به شکل منحصر به فردی بر انگشتان شما جلوه دارند.

– حلقه های پهن تر می توانند مکمل خوبی برای طول انگشتان بلند شما باشند.

– با انگشت های بلند می توان استایل های چشم نمای انگشتر را نیز (به شرط آنکه به آنها بیاید) سُت کرد.

انگشت های قلمی

وقتی برای انگشت های نازک و قلمی قصد انتخاب انگشتر دارید، مهم ترین دغدغه شما بایستی این باشد که سنگینی اضافی را متحمل آنها نکنید.

– سنگ های کوچک تر باعث می شوند تا انگشت ها پهن تر به نظر برسند.

– حلقه های قطور تر نیز برای پهن کردن ظاهر انگشت شما به کار می آیند.

انگشت های کوتاه

انگشتری که برای انگشت های کوتاه انتخاب می گردد بایستی حتماً بتواند به کشیده تر شدن ظاهر انگشت ها کمک نماید – این موضوع هیچ ربطی به پهنای انگشت ها ندارد.

– سنگ های تخم مرغی، بیضوی و گلابی شکل می توانند به بلندتر دیده شدن انگشت کمک نمایند.

– سنگ های زمردیِ مستطیل شکل نیز تا زمانی که بیش از ۵/۱ بند انگشت را نپوشانند می توانند این موضوع را ممکن گردانند.

– حلقه های باریک و نازک با پهنای کم نیز طول بیشتر انگشت را القاء می کنند.

انگشت های پهن

ترفندی که همیشه برای انگشت های پهن مورد استفاده قرار می گیرد پوشیدن انگشتری است که بخش زیادی از انگشت را در هیچ طرف حلقه نشان نمی دهد – در غیر این صورت انگشت حتی پهن تر از قبل نیز به نظر خواهد آمد. البته انگشت های پهن حق انتخاب بیشتری را بین مدل های مختلف انگشتر (مدرن یا کلاسیک و …) می دهند. تنها بایستی به نکات زیر توجه داشت:

– برای نگین به دنبال یک شکل پهن و بزرگِ بیضوی، تخم مرغی، مستطیلی یا زمردی باشید. سنگ های نازک و باریک باعث می شوند که انگشت حتی پهن تر به نظر برسد؛ پس نگین های درشت انتخاب کنید.

– مدل های خوشه ای و سنگ های گرد که در شبکه های بزرگ تر به کار برده شده اند برای انگشت های پهن مناسب هستند.

– حلقه ای انتخاب کنید که از نظر ضخامتی متوسط یا قطور است.

– طراحی های زاویه دار یا غیر متقارن نیز پهنای انگشت را در نظر کم می کنند.

انگشت هایی با مفصل هایِ بزرگ

از مفصل های انگشت هایتان راضی نیستید؟ انگشتر مناسب نگاه را از آنها دور می کند – نه آنکه به عکس همه را متوجه شان کند.

– به دنبال حلقه های هر چه قطور تر و سنگین تر باشید؛ این موضوع نقطه توجه را به جای میانه انگشت تان به سمت انگشتر سوق می دهد.

اما هنگام انتخاب انگشتر بایستی این نکته مهم را نیز در ذهن داشته باشید که در مقیاس بزرگ تر اندازه کل دست نیز به اندازه و شکل انگشت ها واجد اهمیت است: 

دست های کوچک

با دست های کوچک بهتر است که ابعاد کلی انگشتر را کوچک تر گرفت.

– سنگ های کوچک گرد، برش پرنسسی، بیضوی یا قلبی شکل نیز بسیار جالب توجه خواهند بود.

 دست های بزرگ

انگشترهای بزرگ تر که به تیپ شخصیتی تان می آید را امتحان کنید؛ شما به اندازه کافی از فضا برای خلاقیت به خرج دادن برخوردار خواهید بود.

– با دست های بزرگ تر استایل های درشت و پر جزئیات انگشتر به راحتی قابل استفاده هستند.

در پایان یادآور می شویم که از همه این موضوعات مهم تر آن چیزی است که خود شما می پسندید. بهترین معیار برای قضاوت در این مورد که چه انگشتری به دست تان می آید خود شما هستید؛ پس با خیال راحت به امتحان انگشترها بپردازید.

 

آماده خرید هستید؟ گالری ساعتچی مجموعه فوق العاده ای از انگشترها را برای شما فراهم کرده است. برای دیدن آنها به سایت اینترنتی ما به نشانی  saatchio.com سری بزنید.